i-tech

۵۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

رئیس پلیس راه استان البرز از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان البرز خبر داد و گفت: جاده چالوس یک طرفه می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، رضا اکبری از یکطرفه شدن جاده چالوس در روزهای پایانی هفته خبر داد.

وی ادامه داد: اجرای این محدودیت‌ها به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه از روز چهارشنبه (25 تیرماه) تا روز شنبه ( 28 تیرماه) در محورهای مواصلاتی این استان اجرایی خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راه استان البرز در این راستا تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 25 تیرماه تا ساعت 24 روز شنبه 28 تیرماه در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

اکبری افزود: در این راستا براساس تمهیدات اندیشیده شده همچنین تردد انواع تریلر و کامیون‌ها از محور کرج چالوس کماکان ممنوع است.

وی تأکید کرد: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه 27 تیرماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت 17 تا 24 روز جمعه (27 تیرماه) با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد( دزبن) به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

این مسئول گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز شنبه 28 تیرماه از میدان امیرکبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است.

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۸
I-tech

بعدازظهر امروز زلزله ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر کنارتخته از توابع شهرستان کازرون در استان فارس را لرزاند.

به گزارش تسنیم، این زمین لرزه به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 14:10 دقیقه کنارتخته از توابع شهرستان کازرون در استان فارس را لرزاند.

این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی 29.49 و طول جغرافیایی 51.35 رخ داد.

حمیدرضا گرامی، فرماندار کازرون اظهار کرد: خوشبختانه این زمین لزره خساراتی نداشته است.

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۶
I-tech

از تاریخ 8 آوریل 2014 شرکت مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی از ویندوز XP را پایان داد. بدین معنا که دیگر هیچ‌ به‌روزرسانی برای این ویندوز ارائه نمی‌گردد. اگر شما نیز از کاربران ویندوز XP بوده باشید به موجب این اتفاق به دلیل حفظ امنیت رایانه، ناچار به نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز خواهید بود. اما اگر سخت‌افزار سیستم شما جهت نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز کافی نباشد چه خواهید کرد؟ و یا اگر همچنان حاضر به دل کندن از ویندوز XP نباشید چطور؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی جالب و کاربردی بپردازیم که از طریق آن می‌توانید همچنان تا سال 2019 ویندوز XP خود را مستقیماً از طریق مایکروسافت به‌روز کنید.

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۵
I-tech

جواب سوالات با رنگ قرمز مشخص شده

1- ویژگی GUI چیست ؟

الف) برنامه نویسی شی گرا

ب)داشتن رابط گرافیکی کاربر برنامه

ج) طراحی سریع

د)همه موارد

۲ نظر ۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۶:۰۰
I-tech

یک پروژه از نو استاندارد در vb باز کنید و با استفاده از کد زیر در ویژوال بیسیک میتوان تشخیص داد که پرینتری بر روی سیستم نصب است یا خیر و در صورت نصب بودن پرینتر نوع آن را با استفاده از msgbox نشان دهد :

کد زیر را در command نوشته

Private Sub Command1_Click()
On Error Resume Next
Dim pr As String
pr = Printer.DeviceName
If Err.Number Then
MsgBox "بر روی سیستم پرینتر نصب نیست"
Else
MsgBox "بر روی سیستم پرینتر نصب است" + pr
End If
End Sub

استفاده از خاصیت printer.devicename و متغیر pr

vb6

۰ نظر ۲۰ تیر ۹۳ ، ۰۰:۵۰
I-tech

با استفاده از کد زیر و قرار دادن این کد در یک command و اضافه کردن یک لیست باکس به فرم می توان تعداد فونتهای قابل دسترسی پرینتر را در لیست باکس مشاهده کرد

Private Sub Command1_Click()
Dim i
For i = 0 To Printer.FontCount - 1
List1.AddItem Printer.Fonts(i)
Next i
End Sub

تعریف متغیر با استفاده از Dim و استفاده از خاصیت FontCount برای بدست آوردن تعداد فونتهای قابل دسترسی

vb6

۰ نظر ۲۰ تیر ۹۳ ، ۰۰:۰۰
I-tech

از آن‌جایی که روز گذشته به‌روز‌رسانی‌های سه‌شنبه‌ی مایکروسافت منتشر شده است، شاید اگر شما هم یک مدیر امنیتی دقیق باشید، نصب به‌روز‌رسانی‌ها را آغاز کرده‌اید. مایکروسافت به صورت پیش‌فرض برخی به‌‌روز‌رسانی‌ها را در سامانه‌ی شما نصب می‌کند، اما در مورد سایر به‌روز‌رسانی‌ها چه می‌کنید؟ روشی برای مدیریت آن‌ها می‌شناسید؟ تصور کنید که باید از نرم‌افزار‌ها را به صورت یک به یک برررسی کنید، آیا زمان کافی برای این کار دارید؟
مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که در حال توسعه‌ی یک داشبورد مدیریتی به نام myBulletins می‌باشد که وصله‌ها و به‌روز‌رسانی‌های معرفی‌شده برای محصولات مایکروسافتی را مدیریت می‌کند. 
۰ نظر ۱۹ تیر ۹۳ ، ۰۱:۴۳
I-tech

در ابتدا باید یاداور شد که اکثر تروجانهای بانکی با تزریق یا تغییر فرمهای بانکی روی سایتهای رسمی بانکها و مرورگر وب قربانی موفق به ربودن اطلاعات میشوند. اما این برنامه مخرب جدید که Emotet نامیده شده کاملا متفاوت عمل کرده و از API شبکه مرورگرهای وب برای ربودن ترافیک خروجی چه HTTP و چه HTTPS استفاده میکند.
 
انواع ملویر Emotet که مشتریان بانکهای انلاین المانی را هدف خود قرار داده اند کشف شده است. این ملویر توسط لینکهائی در اسپمهائی که ظاهرا برای اطلاع از واریز پول یا فاکتور هستند یافت شده است.
 
زمانیکه Emotet روی سیستم نصب میشود, عناصری دیگر و همچنین یک فابل تنظیمات حاوی یو ار ال را دانلود کرده و به شنود ترافیک شبکه دستگاه میپردازد. فایل تنظیماتی که توسط محققین ترند میکرو انالیز شده بخصوص سایتهای بانکی المانی را هدف قرار میداده است اما ممکن است انواع ان برای سایتهای بانکی کشورهای دیگری نیز وجود داشته باشد.

۰ نظر ۱۸ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۷
I-tech

این شرکت با تلاش «وینود خوسلا»، «اسکات مک‌نلی»، «اندی بچتولشیم» و «بیل جوی» تاسیس و راه‌اندازی شد. این شرکت که توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه استنفورد راه‌اندازی شد، در دهه 1990 به قهرمان دنیای کامپیوترهای ورک‌استیشن تبدیل شد تا جایی که آنها شعار خود را این‌طور انتخاب کردند: «ما نقطه‌ای در دنیای دات کام هستیم.» اما در پایان بحران دات کام در این دوران، بسیاری از شرکت‌ها و تجارت‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های

۰ نظر ۱۸ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۲
I-tech

Twitter

این شبکه اجتماعی محبوب را هم «جک دورسی» همراه با «اوان ویلیامز»، «بیز استون» و «نوا گلاس» تاسیس و راه‌اندازی کردند. آنها در ابتدا هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند که این میکروبلاگ کوچک بتواند روزی به یک شرکت بزرگ و سودآور تبدیل شود. این شبکه اجتماعی به خاطر ساختار ساده و کاربردی‌اش، خیلی زود طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرد. دورسی که مدیرعامل شرکت Square هم هست، رئیس هیات‌مدیره Twitter است. ویلیامز حالا استارت‌آپ خودش را با نام Medium دارد و استون هم به‌تازگی کتابش را با نام «چیزهایی که یک پرنده کوچک به من یاد داد» منتشر کرده است.

Ubisoft

این شرکت را «ایوز گیلموت»، «کلود‌گیلموت»، «مایکل گیلموت»، «جرارد گیلموت» و «کریستین گیلموت» تاسیس کردند. برادران گیلموت در سال 1986 این شرکت تولیدکننده و توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی را در یک مزرعه کوچک در فرانسه راه‌اندازی کردند. این شرکت با امضای قرارداد همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند Electronic Arts به سرعت تجارت خودش را به کشورهای دیگری مانند آمریکا و انگلستان گسترش داد. Ubisoft حالا 29 استودیو توسعه بازی را در 19 کشور جهان در اختیار دارد و به عنوان سومین تولیدکننده بازی‌های ویدئویی در جهان شناخته می‌شود. همه پنج برادر گیلموت همچنان در شرکت Ubisoft فعالیت می‌کنند

۰ نظر ۱۸ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۰
I-tech