i-tech

این یک مساله و تجربه عمومی در وب سایت داری است که بیشتر وبمسترها رتبه‌بندی وب‌سایت خود را در نتایج جستجو و برای کلمات کلیدی خاص به خاطر انجام سئو ضعیف یا سئو کلاه سیاه از دست می‌دهند. گوگل در حقیقت انجام سئو را به طور طبیعی دوست دارند و انجام کارهای سئو که به عنوان کلاه سیاه نامیده می‌شود، بر رتبه‌بندی سایت و وبلاگ‌تان اثر می‌گذارد، چیزی که بیشتر وبلاگ نویسان به آن توجه نمی‌کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که گوگل وبلاگ و وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو جریمه می‌کند، در اینجا ما تعدادی از آنها را لیست کرده‌ایم. مهمترین و اصلی‌ترین کارهایی که باید انجام دهید تا از جرایم گوگل در امان باشید، دوری از سئو کلاه سیاه است، در این صورت می‌توانید از ترافیک و رتبه‌بندی سایت‌تان توسط گوگل و موتورهای جستجو لذت ببرید.

چرا گوگل وبلاگ و یا وب سایت شما را جریمه می‌کند؟

استفاده از محتوای کپی شده

این یکی از مواردی است که گوگل آن را جریمه می‌کند و برای همین امروزه می‌گویند که محتوا، پادشاه است. اما زمانی که شما متنی را در وب‌سایت دیگری نوشته شده است کپی می‌کنید، ربات محتویات دو بلاگ را بررسی کرده و می‌تواند این مساله را تشخیص دهد که کدام سایت یا بلاگ متنی را اول نوشته و کدام بلاگ آن متن را کپی کرده است و از این رو گوگل سایت کپی کننده را از نظر رتبه جریمه می‌کند.

پس سعی کنید که از کپی کردن مطالب دوری کنید و در صورتی که جریمه شوید برگشت به SERP پیشین خود فوق العاده سخت می‌باشد.

استفاده از لینک‌های بیش از حد در زمانی کوتاه

همان‌طور که گفته شد گوگل همه چیز را به صورت طبیعی دوست دارد. اگر ربات گوگل متوجه افزایش ناگهانی بک‌لینک سایت شود، در می‌یابد که شما از لینک‌های اسپم اتوماتیکی برای افزایش رتبه سایت‌تان استفاده کرده‌اید. این کار مغایر با قوانین موجود در گوگل است پس گوگل سایت شما را جریمه می‌کند و رتبه شما را در موقعیت رتبه‌بندی سایتها (SERP) کاهش می‌دهد.

لینک زیاد از سایت‌هایی که از نظر زبانی شبیه سایت شما نمی‌باشند

اگر سایت‌های زیادی که زبان‌شان با سایت شما متفاوت است، به سایت شما لینک می‌دهند بهتر است که لینک‌دهی آنان را متوقف کنید.

تکثر لینک‌های ناتمام (شکسته)

اگر سایت شما دارای تعداد زیادی لینک‌های ناتمام ورودی می‌باشد، سایت شما از نظر گوگل به صورت ناقص فرض می‌شود. سعی کنید که از این لینک‌ها برای یک مطلب و پست جدید استفاده کنید یا ریدایرکت 301 را با لینک‌هایی که به جاهای مشخص و جدید اشاره می‌کنند استفاده کنید. تا رتبه و SERP سایت‌تان را افزایش دهید. اگر این کار را انجام ندهید، گوگل سایت را جریمه می‌کند.

لینک از لینک فریم‌ها (لینکدونی)

گوگل چندین سایت را به عنوان لینک فریم شناسایی کرده و شدیدا مخالف چنین وب‌سایت‌هایی می‌باشد. ممکن است چنین لینک فریم‌هایی به سایت و وبلاگ شما لینک بدهند و در صورتی که گوگل متوجه این موضوع شود، هر دو وب سایت را مجرم شناخته و جریمه می‌کند. توصیه می‌شود هیچ‌گونه لینکی از چنین وب سایت‌هایی را دریافت ننمایید.

منبع : digiseo.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی