i-tech



دوست داشتید که می توانستید کنترل خانه را در دست بگیرید؟ منظور کنترل دما، امنیت، لامپ ها و دیگر لوازم خانه و آشپزخانه است؟ شرکت های مختلفی مشغول کار بر روی یک سیستم مرکزی برای کنترل خانه ها هستند و حالا بخش تحقیقاتی مایکروسافت هم روی یک سیستم عامل برای خانه ها کار می کند. 

نام سیستم عامل جدید HomeOS است. این سیستم عامل تلفن های هوشمند، کامپیوترها، پرینترها، سیستم های تهویه مطبوع و ابزارهای خانه را به عنوان اجزای یک شبکه مرکزی شناسایی می کند که همگی توسط یک کامپیوتر اصلی کنترل می شوند. 

اپلیکیشن های مختلفی مانند پایشگرهای مصرف انرژی خانه و سیستم های تشخصی چهره برای دوربین های امنیتی هم جزو بخش های اصلی این سیستم عامل به حساب می آیند. 

یک فروشگاه مرکزی اپلیکیشن هم به نام HomeStore محل جستجو و دانلود اپلیکیشن های جدید است. تا اینجا همه چیز عالی و منطقی است. اما سوال اصلی اینجا است که آیا چنین سیستم عاملی در عمل با خانه های فعلی ما کار خواهد کرد؟ 

مایکروسافت می گوید از سال ۲۰۱۰ این سیستم عامل را در ۱۲ خانه مختلف آزمایش کرده و ۴۲ نفر هم مشغول تولید اپلیکیشن های مختلف برای آن بوده اند. اما این هنوز یک پروژه تحقیقاتی است. 

فعلا نمی دانیم چقدر با محقق شدن رویای یک اتوماسیون کامل خانگی فاصله داریم. اما کم کم به فکر خرید لامپ هایی باشید که بتوانند به شبکه خانگی تان متصل شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی