i-tech

مایکروسافت و دردسر برای NO-IP

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۰۳ ب.ظ

نقشه جهان

اخیرا مایکروسافت با پشتیبانی دادگستری امریکا به مصادره دامینهائی مربوط به سایتهائی که روی انها اثار ملویر میافته اقدام کرده اند. این نام دامین ها توسط مدیریت دی ان اس No-IP که سرویسش بدون اطلاع قبلی موقتا معلق گشته استفاده میشده اند. 
No-IP که مدیریت دی ان اس بخصوص برای شرکتهائی بزرگ در جهان را انجام میدهد, اخیرا قربانی معلق گشتن وسیع سرویس خود شده است. اینکار بر اساس حکم قانونی انجام شده و باعث ان مایکروسفت میباشد.
 
مایکروسافت از دادگاه فدرال امریکا تقاضای مصادره چندین نام دامین No-IP که زیر دامینهائی مظنون به استفاده توسط سازندگان ملویرها داشته اند را نموده است. هدف مایکروسفت ممانعت از انتشار برنامه های مخرب بوده است. هر چند این عمل مایکروسافت قابل تحسین است اما مایکروسافت هرگز به خود زحمت مطلع کردن No-IP از اقدامات خود را نداده است. مسئولین No-IP میگویند با اینهمه انها یک کانال ارتباطی با مسئولین و روسای مایکروسافت دارند که از ان طریق مایکروسافت میتوانسته No-IP را مطلع سازد.
 
هدف اولیه مایکروسافت فیل*ر کردن فقط این زیر دامینها بوده بدون اینکه بخواهد مانع عملکرد No-IP گردد. اما این عملیات بدینگونه انجام نشده اند. No-IP در این باره روی بلاگ خود توضیح داده است : "ظاهرا ساختارهای مایکروسفت نمیتوانند میلیاردها درخواست کاربران ما را پشتیبانی کنند. در نتیجه هزاران کاربر بیگناه ما در پی عملیات مایکروسافت قربانی تعلیق سرویس شده اند. "
 
همچنین No-IP میگوید که هر روزه شبکه خود را انالیز میکند و از اینکه با وجود همه احتیاطات لازمه بعضی از سرویسهای دی ان اس داینامیک رایگان در یافتن اسکم ها و اسپم ها شکست خورده اند شوکه شده است. اما با اینهمه اینطور نتیجه گیری میکند که این عملیات مایکروسفت به نفع هیچکس نبوده است و در مجموع روی چهار میلیون سایت تاثیر گذاشته که بیست هزار سایت دچار خساراتی قابل توجه شده اند.
 
اما اینطور به نظر میرسد که این مشکل از پنجشنبه تا اندازه ای برطرف گشته ولو هنوز برای اینکه همه چیز به حال عادی باز گردد باید چند روزی انتظار کشد.
 
No-IP قید نکرده است که ایا این عملیات مایکروسفت را پیگیری خواهد کرد یا خیر.

منبع : ترفندستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی