i-tech

شکایت هکرها از سرویسهای مخفی بریتانیای

جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۵ ب.ظ
هکرها و شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی از سرویسهای مخفی بریتانیای کبیر شکایت کرده اند.
 
هفت سازمان که یکی از انهاChaos Computer Club که یکی از مهمترین مجمع هکرها و سازمانهای بسیار با نفوذ در اروپا است معتقدند که کنترل گسترده توسط GCHQ که ستاد ارتباط و اطلاعات و جاسوسی سایبری انگلستان است غیر قانونی بوده و به عملکرد صحیح اینترنت اسیب میرساند و مایلند که این فعالیتها متوقف شوند.
Privacy International که سازمانی است که برای احترام به حقوق حریم خصوصی مبارزه میکند نیز از اقدامات قانونی و شکایت بر علیه GCHQ پشتیبانی میکند.

این شکایتنامه تسلیم Investigatory Powers Tribunal که نهادی قانونی برای تحقیق و بررسی حفظ حریم خصوصی توسط سازمانهای دولتی است شده است. این نهاد تنها نهادی است که اجازه دارد روی عملیات سرویسهای مخفی بریتانیای کبیر نیز تحقیق کند.
شاکیان معتقدند که فعالیتهای کنترل توسط GCHQ نه تنها غیر قانونی بوده بلکه باعث ویرانی ساختارهای اینترنت میگردد چون تجهیزات را اسیب پذیرتر مینماید تا بتواند از انها بهره برد و در نتیجه خواستار خاتمه این جاسوسی هستند.
منبع : ترفندستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی