i-tech

به‌روز‌رسانی‌های مایکروسافت را مدیریت کنید!

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۳ ق.ظ

از آن‌جایی که روز گذشته به‌روز‌رسانی‌های سه‌شنبه‌ی مایکروسافت منتشر شده است، شاید اگر شما هم یک مدیر امنیتی دقیق باشید، نصب به‌روز‌رسانی‌ها را آغاز کرده‌اید. مایکروسافت به صورت پیش‌فرض برخی به‌‌روز‌رسانی‌ها را در سامانه‌ی شما نصب می‌کند، اما در مورد سایر به‌روز‌رسانی‌ها چه می‌کنید؟ روشی برای مدیریت آن‌ها می‌شناسید؟ تصور کنید که باید از نرم‌افزار‌ها را به صورت یک به یک برررسی کنید، آیا زمان کافی برای این کار دارید؟
مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که در حال توسعه‌ی یک داشبورد مدیریتی به نام myBulletins می‌باشد که وصله‌ها و به‌روز‌رسانی‌های معرفی‌شده برای محصولات مایکروسافتی را مدیریت می‌کند. 
برای استفاده از این نرم‌افزار نیاز به حساب کاربری مایکروسافت دارید، و پس از آن کافی است وارد این حساب کاربری شوید، سپس محصولات نرم‌افزاری که علاقه‌مند به دریافت هشدار در مورد به‌روز‌رسانی‌‌های آن‌ها دارید را انتخاب کنید. 
اعلان این نرم‌افزار برای به‌روز‌رسانی‌های ماه جولای را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:‌
pic
با همین چند گام ساده، اطلاعات به‌روز‌رسانی‌های این نرم‌افزار‌ها را مشاهده می‌کنید، و به عنوان مدیر یک سامانه نصب این به‌روز‌رسانی‌ها را به کاربران سامانه‌ها می‌سپارید. امکان جست‌و‌جوی پیش‌رفته بر‌اساس تاریخ، درجه‌ی اهمیت، نوع نرم‌افزار و حتی نیاز به وصله به راه‌اندازی مجدد، در این داشبورد مدیریتی تعبیه شده است و در نهایت امکان گزارش‌گیری در قالب اکسل نیز وجود دارد که می‌توانید آن را چاپ کرده و در اختیار کاربران قرار دهید و نیازی به حساب‌های کاربری جداگاه نداشته باشید.
security tech center
برای استفاده از این امکان مایکروسافت به این‌جا مراجعه کنید. 
 
این نرم‌افزار چه‌قدر اطلاعات جاسوسی مفید تولید می‌کند؟
به‌هرحال واضح است که شرکت‌های مهم فناوری، داده‌ها و گزارش‌های زیادی را تسلیم آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA می‌کنند، اما آیا مایکروسافت اطلاعات این سرویس خود را نیز به صورت پنهانی در اختیار این نهاد قرار می‌دهد؟ اگر NSA به این اطلاعات دست‌رسی داشته باشد، می‌داند چه نرم‌افزار‌هایی بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و مسئولان امنیتی تا چه حد برای به‌روز‌رسانی‌های یک نرم‌افزار اهمیت قائل می‌شوند، سپس در عملیات جاسوسی بعدی خود از این نرم‌افزار‌ها به عنوان نقطه‌ی شروع فعالیت‌هایش استفاده می‌کند. 
با این وجود توصیه می‌شود، روش‌های خاصی را برای ره‌گیری و مدیریت بولتن‌های منتشر‌شده توسط مایکروسافت به‌‌کار بگیرید و به عنوان مدیر امنیتی یک سازمان یا شرکت، از اعمال به‌روز‌رسانی‌ها در رایانه‌های کاربران اطمینان حاصل کنید، به خاطر داشته باشید یک سامانه‌ی آسیب‌پذیر، راه نفوذی به کل زیرساخت شبکه‌ی شماست.
منبع : news.asis.io

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی