i-tech

نسخه ۴.۴.۴ اندروید

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳ ب.ظ

آندروید

کمتر از یک ماه از انتشار اندروید ۴.۴.۳ می‌گذرد که گوگل نسخه ۴.۴.۴ را برای ابزارهای سری نکسوس ارائه کرده است. در این نسخه از اندروید تغییرات اساسی اعمال نشده و تنها چند باگ امنیتی رفع شده است.

نسخه ۴.۴.۴ اندروید نسبت به نسخه قبلی یعنی ۴.۴.۳ تغییرات کمتری داشته است. البته خود نسخه ۴.۴.۳ نیز بروز رسانی کوچکی به شمار می‌رفت و تغییرات کمی در آن اعمال شده بود.

براساس اطلاعاتی که در لیست تغییرات اعمال شده در نسخه جدید اندروید، می‌توان متوجه شد در این بسته بروز رسانی تنها برخی از مشکلات امنیتی شناخته شده اندروید رفع شده‌اند.

براساس گزارش اندروید پلیس در این بسته بروز رسانی حفره امنیتی مربوط به OpenSSL رفع شده است. همان باگ امنیتی که این روزها در مورد آن بسیار می‌شنویم.

ظاهرا هکرها توانسته‌اند به روش مشابه Heartbleed به ابزارهای مجهز به اندروید ۴.۴.۳ نفوذ کنند.

در حال حاضر تنها نکسوس ۵ قادر به دریافت این بروز رسانی است، اما گوگل اعلام کرده که دیگر ابزارهای نکسوس شامل نکسوس ۴، نکسوس ۷ و نکسوس ۱۰ نیز به اندروید ۴.۴.۴ بروز خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی